Tuesday, March 16, 2010

Perhatikan Perangkap Syiah !!









Syiah adalah golongan penipu dan merupakan ajaran yang terkeluar daripada Islam yang perlu diketahui oleh umat Islam. Akidah mereka sesat walaupun ekonomi kekuatan negara Iran umpamanya gah sebagai negara Islam. Tetapi hakikat sebenar golongan ini bukan Islam. InsyaAllah artikel mengenai syiah secara panjang lebar saya akan postkan.


Di antara ulama yang mengingatkan umat Islam tentang taktik jahat ini ialah al-Imam al-Ghazali ketika beliau menyebutkan beberapa helah golongan sesat untuk mengelirukan umat Islam.


الثالث ألا يظهر من نفسه انه مخالف للأمة كلهم وانه منسلخ عن الدين والنحلة إذ تنفر القلوب عنه ولكن يعتزي إلى ابعد الفرق عن المسلك المستقيم وأطوعهم لقبول الخرافات ويتستر بهم ويتجمل بحب اهل البيت وهم الروافض


Helah ketiga (daripada bab ketiga-Helah Golongan Sesat): dengan tidak menampakkan daripada dirinya bahawa ia menyalahi kebanyakan ummat, mendedahkan pegangan dan anutannya yang sebenar kerana jiwa-jiwa manusia akan menjadi liar daripadanya (dengan terdedah pegangan sebenar) tetapi ia akan menyandarkan (pegangannya) kepada golongan-golongan yang paling menepati jalan yang benar serta paling patuh supaya diterima kekarutan-kekarutan ajarannya, boleh melindungi dirinya di sebalik mereka dan menampakkan keindahan ajarannya dengan cintakan Ahlul Bait iaitu golongan Rafidhah (Syi’ah).[1]

Apa yang dikatakan oleh al-Imam al-Ghazali rhm ini adalah suatu kebenaran sebagaimana yang didedahkan oleh Syeikh Adnan di dalam video di bawah:



[1] (Al-Imam al-Ghazali Fadhaaih al-Bathiniah Bab Ketiga Peringkat-Peringkat Helah Mereka (Golongan Sesat) Dan Sebab Manusia Terpedaya Dengan Mereka Walaupun Jelas Kejahatan Mereka, hal. 30)







Perkongsian Ahmad_syahin

No comments:

Post a Comment